Díky nejnovějšímu software na analýzu profilů draků jsme vytvořili více efektivní a výkonné designy.

Testovali jsme aerodynamické vlastnosti různých profilů draků a různé úhly náběhu. Na základě výsledků jsme vytvořili naši premiérovou kolekci draků. Není to ovšem pouze o aerodynamice. Desítky let praktických zkušeností našich designerů jak stavět křídla z flexibilních materiálů plus tvrdá ruční práce vedly k dalšímu vylepšení a doladění výsledného designu.

Všechny North kity mají při pohledu zepředu na náběžnou hranu tvar dvoustupňového oblouku. První stupeň je střední plocha, druhý jsou uši draka. Jednotlivé kity se liší velikostí prvního stupně, mírou otevřenosti, prohnutím. Plošší kite (více otevřený, se širším prvním středovým stupněm) generuje větší sílu, větší hang time, větší tah ve skoku, ale je pomalejší v otočkách a má vyšší poloměr otáčení. Užší kite, více zavřený, s užším prvním středovým stupněm generuje méně síly, je rychlejší v otáčkách a má menší poloměr otáčení.

Two Stage Arc Design

Mezi kanopy a leading edge jsme přidali extra panel, díky němuž začíná správně zakřivený tvar postranního profilu daleko blíže k náběžné hraně. Tím jsme vytvořili plynulý přechod od segmentované náběžné hrany k zakřivenému vrchlíku. Takto ušitý drak je více aerodynamický, vzduch jím proudí účinněji s menšími turbulencemi.

Profile Transition Panel

Odolný rám kolem obvodu draka vyrobený z materiálu Dacron Techno Force 160gsm odolného proti roztažení. Exoskeleton pomáhá v místě přechodu, kde se napojuje kevlarem vyztužený vzpěrový systém na lehčí materiál vrchlíku. Přidává trvanlivost, pevnost a zabraňuje vytahání. Chrání vrchlík a dělá draka citlivějším při řízení a při depoweru. Výsledkem je odolný drak, který si zachovává svůj profil ve všech podmínkách, přičemž je stále dynamický a flexibilní.

Reinforced Dacron Exo-Skeleton

Výkonný, obratný a kontrolovatelný s tahem vzhůru jako nikdy předtím.

Dvoustupňový profil oblouku kitu

Velký ventil pro snadné nafukování a vypouštění draka

Extra přidaný panel mezi leading edge a kanopy

Lehká pěnová ochrana švů na leading edge

Spoje spír a hlavního banu jsou posílené kevlarovými pásky

Teijin Techno Force – Nejkvalitnější D2 ripstop materiál

Zesílený rám z dakronu okolo celého draka

Tenké liny ve vývazu (bridle lines) – nízký aerodynamický odpor

Dvě možnosti volby tahu na baru/rychlosti otáčení draka

Žádné kladky ve vývazu

Northkiteboarding

Nízký aerodynamický odpor vývazu

Ve vývazu draka používáme spletené, přednatažené šňůry, které mají díky malému průměru nízký letový odpor, ale zároveň jsou dostatečně pevné. Nová technologie výroby těchto šňůr spočívá v tom, že se nejdříve upletou, potom se natáhnou na určitou míru a až poté se měří a řežou na správné délky. Taková šňůra se již dále nenatahuje ani nesmršťuje a má výrazně delší životnost. Na výrobu všech šňůr používáme nejlepší dostupné materiály na trhu.

Northkiteboarding

Nafukovací systém HYPERFLOW

Jediný ventil s velkým průměrem pro rychlé nafouknutí a vypuštění draka umístěný vedle středové spíry. Ventil typu Bayonet je kompatibilní s většinou pump. Na hadici není potřeba žádná koncovka (adaptér), hadice se nasazuje přímo na ventil.

Northkiteboarding

Techno Force D2 Ripstop materiál firmy Teijin

Na výrobu vrchlíku je použit japonský prémiový materiál Techno Force D2 Ripstop. Je to polyesterová příze s vysokou hustotou, houževnatostí, odolností a pevností proti roztržení. Teijin Techno Force má nejvyšší poměr pevnost/hmotnost. V současné době na světě neexistuje žádný vhodnější materiál pro výrobu kitů.

Northkiteboarding

Ochranné výztuhy švů na hlavním bánu

Na švech hlavního bánu jsou nalepeny pěnové výztuhy, které chrání bán proti odření. Tvoří je tenká pěnová vrstva, která jednak sama chrání švy a jednak mírně zvedá draka z povrchu, takže drak neleží na zemi přímo bánem.

Northkiteboarding

Nastavení tahu na baru/rychlosti otáčení

Na uchu kita si můžete nastavit tah na baru/rychlost otáčení draka. Na výběr máte ze dvou možností. Vyšší tah na baru a rychlejší otáčení draka nebo nižší tah na baru a pomalejší otáčení draka.

Northkiteboarding

Žádné kladky ve vývazu draka

Vývaz draka jsme zkonstruovali co možná nejjednodušší. Čím jednodušší, tím méně náchylný k poškození. Výsledkem je vyšší spolehlivost, nižší odpor, větší přesnost ovládání a přímější pocit řízení.

 „Megaloop s dvanáctkou? To jsem nikdy předtím nedělal!“

– NICK JACOBSEN